مثل درخت در شب باران

Wednesday, December 15, 2004

درود

حقیقتش ازین مطلب ها دیگه زیاد تو وبلاگم نمیگذاشتم ... ولی چندی پیش در پی اظهارات تعدادی از آشنایان خیلی متاسف شدم از خودم و از راهی که در پیش گرفته بودم نا امید شدم....وقتی با آنها از کوروش کبیر حرف زدم گفتند که ما مسلمونیم وآتش پرست نیستیم وقتی از ایران باستان صحبت کردم جوابم را چیزی جزین ندادند که هر چه باشد فرهنگ ما بعد از اسلام شکل گرفته ولی هر چه به آنها توضیح دادم که منظور من دین مبین و پاک و آسمانی اسلام نیست بلکه من به دنبال هویت گم شده ی ملتم می گردم کارساز نشد....به همین دلیل به آرشیو نوشته هام رفتم و مطالبی بیرون کشیدم که نمیدونم
.... باعث افتخارِ یا افسوس درهر صورت نگاهی می اندازیم به این مطلب
و در ادامه از شما دوستان عزیز که پیامهای زیبایتان باعث شد که من انرژی بیشتری را برای نوشتن به دست بیاورم
زن در جامع ایران قدیم
هر کشور و تمدنی فرهنگ و رسم و رسومات خاص خودش را داراست و باید قبول داشته باشیم که زن ها در جامع قدیم از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار نبودند . که این موضوع مختص به نژاد و یا ملتی خاصی نبوده . به دلیل اینکه خود خانم ها علاقه ای برای فعالیت های اجتماعی نداشتند و مردها هم ترجیح می دادند که همسرانشان در منزل باشند و این امر در همه جای دنیا حاکم بوده حالا در قسمتی از جهان بیشتر و در قسمتی کمتر کمااینکه در همین عصر هم ما در مملکت خودمان با این مشکل رو به رو هستیم . البته در این مورد به نظر من مردها مقصر نیستند . من با این موافق نیستم که مردها حق زن ها را پایمال کردند . چون خود ما نخواستیم که اقدامی برای این موضوع بکنیم و این تصور غلط را که زن باید طابع مردش باشه و هر چیزی را که اون فرمان می دهد فرمانبردار باشد اعراب به فرهنگ ما آوردند و من شخصا برای از بین بردن این حکم تلاش زیادی خواهم کر
د
و اما در مورد ایران قدیم . اطلاعاتی که من در رابطه با دین زردتشت دراختیار دارم محدود هستند . ولی تا به حال با این مسئله که زردتشت زن ها را محدود کرده باشد برخورد نکردم . تا آن جایی که من در مورد آثار باستانی ایران قدیم و مخصوصا آثار بدست آمده در زمان زردتشتیان اطلاع دارم زن را به عنوان الهه پاکی حساب می کردند و مجسمه الهه آب که یک زن بسیار زیباست در معبد آناهیتا واقع در کنگاور بنا شده که از دست این زن زیبا آب به داخل حوض تراوش می شده . ( در حال حاضر نیم تنه این زن هنوز پا برجاست ) و یا در تخت جمشید ورودی سالن صد ستون که به دروازه ملل معروف بوده است دو زن زیبا با قامتی کشیده و موهایی بلند ( آن طور که در کتاب اطلاعات معماری کهن آمده است ) دو سنبل آزادی را در دست داشتند و هر دو پیراهن بلندی که تنها زینتشان چینهای بسیار زیبا و منظم بوده در دو طرف راهروی ورودی ایستاده بودند که متاسفانه بر اثر گذشت ایام و جنگها چیز زیادی از این دو مجسمه زیبا باقی نمانده به جز پاهای آنها و قسمتی از کمر یکی از مجسمه ها که آن هم به دست افراد وطن فروش از ایران خارج و هم اکنون در موزه متروپولیتن نیویورک نگهداری می شود و ایران هم هیچ اقدامی برای بازپس گیری این مجسمه نکرده است. ( لازم به ذکر است که این دو بانوی آریایی لباسی کاملا پوشیده و بلند داشتند . بر خلاف زنان عرب که فقط جلوی بینی و دهانش را می بستند ) ولی این را می دانم که حداقل زن در ایران قدیم ملک مرد نبوده . و به زن به چشم یک کالا و یک وسیله تفریح نگاه نمی کردند و تنها زن را برای همخوابگی و کلفتی نمی خواستند . کوروش با آن همه عظمت در تمام کارهاش اول با مادرش مشورت می کرد . مگر نه اینکه کوروش یک زردتشت بود ؟ همین الان در عصر پیشرفت و تکنولوژی در مکه زن ها اجازه رانندگی ندارند . تا دوسال پیش در زن های عرب حق رای نداشت
و در آخر اینکه زردتشت دین من است , دین تو, دین ما . هر چه هست پیامبرش به زبان خودمان حرف می زند کتابش به زبان مادریمان است نه به زبان بی قاعده عربی . که وقتی می پرسی چرا شمس را مونث و قمر را مذکر می نامند در جوابتان بگویند
عرب این را می گوید ضمناً باید اضافه کنم که دین اسلام ناب محمدی دین کاملی است ولی باید ازین همه وابسته ها و حدیث ها و روایات جعلی بدور باشد
اهورا مزدا نگهدارتان
و اینشوشیناک همراهتان

0 comment(s):

Post a comment

<< Home