مثل درخت در شب باران

Sunday, September 26, 2004

درود خدمت شما فرزندان پاک کوروش کبیر

امشب می خوام مطالب در باره ی سهراب سپهری شاعر احساس بنویسم،سهراب در کاشان به دنیا آمد و پس از دوران دبیرستان به لندن رفت. سهراب به کشورهای اروپائی سفرهای زیادی داشت این شاعر بزرگ در سن 59 سالگی در کاشان بر اثر سرطان خون چشم از جهان بربست روحش شاد و یادش گرامی باد. حقیقتش من اون اوئل با شعر های سهراب خیلی حال میکردم اما حالا دیگه زیاد نمی خونم،این شعرش رو خیلی دوست دارم:
زندگی
زندگی رسم خوشایندی است
زندگی بال وپری دارد با وسعت مرگ
پرشی دارد اندازه ی عشق
زندگی چیزی نیست که لب تاقچه ی عادت از یاد من وتو
برود
زندگی جذبه ی دستی است که میچیند
زندگی نوبر انجیر سیاه در دهان گس تابستان است
زندگی بُعد درخت است به چشم حشره
زندگی تجربه ی شب پره در تاریکی است
زندگی حس غریبی است که یک مرغ مهاجر دارد
زندگی دیدن یک باغچه از شیشه ی مسدود هواپیماست
خبر رفتن موشک به فضا
لمش تنهایی ماه
فکر بوئیدن گل در کره ای دیگر

زندگی شستن یک بشقاب است

زندگی یافتن سکه ی دهشاهی در جوی خیابان است
زندگی گل به توان ابدیت
زندگی ضرب زمین در ضربان دل ها
زندگی هندسه ساده و یکسان نفس هاست

هر کجا هستم باشم
آسمان مال من است
پنجره،فکر،هوا،عشق،زمین مال من است

واقعاً احساس لطیفی به آدم دست میده وقتی این اشعار رو می خونه و حساب کنید این اشعار در هنگامی سروده شده که شاعر در آستانه مرگ بوده
کتاب سهراب رو می تونید از بخش کتاب وبلاگ بگیرید

1 comment(s):

salaam
man hanuz linkduni raah nayandaakhtam.
har vaght ke raah oftaad hatman!

By Blogger Nikahang's Blog, at 6:24 PM  

Post a comment

<< Home